خودرو از جمله تصمیماتی است که نیازمند دقت خاصی می باشد. گاهی افراد تمایل به خودروهای دست دوم داشته و عده ای نیز خودرو فابریک کارخانه را ترجیح می دهند. در این مطالعه قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم تا در انتها یک وسیله نقلیه قابل قبول در اختیار شما قرار بگیرد.

ده توصیه حقوقی هنگام و معامله خودرو-گنجی مگ

۱- قصد از هر شرکت خودروسازی که دارید پیش از به شرکت ها و نمایندگی های معتبر آن ها مراجعه کنید. شرکت هایی که دارای طرح های پیش خودرو هستند باید از اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مجوز کسب کرده باشند. لیست این شرکت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می ‌شود.

نمایشگاه های اتومبیلی که خودروهای مختلفی در معرض دید مشتریان و اران قرار می دهند باید از اتحادیه صنفی پروانه کسب اخذ کرده و دارای پروانه معتبر باشند.

۲- اگر قصد خودروی کارکرده را دارید حتما قبل از با یک فرد خبره م کرده و خودرو را به کارشناسان و حتی تعمیرکاران خودرو نشان دهید.

۳- سند مالکیت و اسناد مختلف خودرو را مورد بررسی قرار داده و از اعتبار و اصالت مدارک مطمئن شوید. خودروی ی باید به نام نده باشد. اگر در این زمینه تخصص ندارید از فردی ماهر کمک بگیرید.

ده توصیه حقوقی هنگام و معامله خودرو-گنجی مگ

۴- در هنگام تنظیم مبایعه ‌نامه/ قولنامه شماره موتور، شاسی و پوسته سر سیلندر را با شماره‌هایی که در سند، کارت خودرو و برگه سبز آن است مطابقت دهید. گاهی سودجویان از سهل انگاری اران سواستفاده کرده و بر خلاف قانون، خودرویی را ارائه داده و در هنگام تنظیم قرارداد مشخصات یک خودرو معیوب را درج ‌می کنند. گاهی شماره شاسی یا پوسته سیلندر خودرو اصطلاحا دست ‌کوب است یا شماره شاسی از خودرویی دیگر بریده شده و بر روی شاسی خودروی موردنظر شما جوشکاری شده است. در این مورد حتما دقت کنید.

۵- دقت کنید که نده ممنوع المعامله نباشد. گاها دیده شده که عده ای پیشنهاد دادن وکالت و ارائه وکالت نامه برای تعویض پلاک را مطرح می کنند. لازم است بدانید در صورت ممنوع المعامله بودن نده، وکالت نامه مذکور وجه قانونی ندارد.


گاه اینترنتی لوازم خودرو خودرو ,هنگام ,کرده ,شاسی ,خودروی ,شماره ,خودرو گنجی ,هنگام ,معامله خودرو ,حقوقی هنگام ,توصیه حقوقی ,توصیه حقوقی هنگام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه دیجی شایان کرامت دکوراسیون مدرن فروش فلزیاب 09102191330 شادیناخبر شرکت پرشیادر مجله دانستنی ها جالب فیلتر تلگرام اردیبهشت 97،فیلتر شکن تلگرام